Tworzenie Plakatu
W tym tygodniu tworzenie plakatu od strony schematu. Ten post skupi się nad elementami głównymi plakatu.
Zanim zaczniemy, przypominamy wszystkim, że nasza drukarnia Printing House to cyfrowa drukarnia wielkoformatowa, która jest w stanie spełnić wszystkie Państwa zamówienia. Zapraszamy do kontaktu.
W ostatnim poście mówiliśmy co należy zrobić przed rozpoczęciem projektowania plakatu, a teraz skupimy się na rozpoczęciu projektowania.
Jak zaprojektować dobry plakat
Pierwszym krokiem, który powinniśmy zrobić to ułożenie informacji na plakacie w taki sposób, by uzyskać swój założony cel. Zaczynamy od nagłówka czy też tytułu, musimy wybrać mniej więcej jego wielkość, długość oraz miejsce, w którym chcemy, aby był.
Na przykład tytuł spektaklu teatralnego powinno umieścić się w centralnym miejscu plakatu, a już przy reklamie produktu należałoby nazwę umieść pod lub nad produktem. Wielkość takiego tekstu dobieramy w zależności od wielkość plakatu oraz długości tekstu. Jeżeli tytuł jest jedno lub dwuwyrazowy może być bardzo duży, ale już dłuższy tekst może dziwnie wyglądać, dlatego tak ważne jest określenie w fazie przygotowawczej tego co chcemy umieścić na plakacie.
Najlepszym sposobem na planowanie rozłożenia materiałów tekstowych jest skorzystanie już z istniejących schematów. Po prostu warto przejrzeć plakaty innych firm, imprez, towarów i wybrać takie rozłożenie, które będzie pasowało do naszych potrzeb. Należy również pamiętać, że można zawsze coś zmienić jeśli jest taka potrzeba.
Gdy już wiem gdzie będzie tytuł, czy też nazwa na plakacie, pozostaje nam rozłożenie pozostałych informacji. Jeśli są to informacje bardzo ważne, jak data koncertu, czy też cena biletu, warto wyraźnie zaznaczyć je na plakacie wręcz odłączają je od całości.
Inne, mniej ważne informacje mogą i powinny być umieszczone w mniej widocznych elementach z zachowaniem odpowiedniej wielkości, tak by były czytelne.
Ostatnim elementem tekstowym, który musimy mieć na naszym plakacie jest “call to action” lub po polsku, wezwanie do działania. Przykładowo, jeśli chodzi o koncert, to może być “Kup bilet Dzisiaj”. Tego typu tekst powinien być dopełniony informacjami jak to zrobić. Wracając do przykładu koncertu, numer telefonu, adres strony albo miejsce gdzie można kupić ów bilet. Takie wezwanie do działania nie powinno być bardzo duże, ale też nie za małe. Musi być łatwo zauważalne (po tytule), ale nie może być też głównym elementem.
Pokrótce to wszystko o czym musimy pamiętać, aby nasz plakat został dobrze przyjęty i odebrany. O czcionkach i kolorach porozmawiamy w kolejnym artykule. Zapraszamy.