Skuteczna Ulotka Reklamowa
Ulotka to ciągle łatwa i skuteczna forma reklamy, ale tylko jeśli jest odpowiednio wykonana, zawiera odpowiednie informację oraz klient dostanie ją w odpowiednim czasie. Z powodu tego, że większość tych wymagań jest ignorowana przez firmy, ich ulotki trafiają zazwyczaj do kosza. W tym artykule postaram się pokazać Wam co jest ważne przy tworzeniu reklamy używając ulotki.
Zanim pójdziemy dalej pamiętajcie, że nasza drukarnia wielkoformatowa Printing House oferuje druk ulotek w bardzo przystępnej cenie, z krótkim czasem oczekiwania. Zapraszam do skorzystania z naszych usług.
Pierwszym elementem, na który musicie zwrócić uwagę przy tworzeniu kampanii reklamowej z wykorzystaniem ulotek, to cel. Co jest jest Waszym celem w danej kampanii. Czy chcecie, by ludzi w okolicy wiedzieli, że Wasz sklep istnieje i tam przyszli, a może macie konkretny towar lub usługę, którą chcecie sprzedać.
Określenie celu określi Wasz projekt jak i kolejne kroki działania. Przykładowo, jeśli chcecie, by ludzie przychodzili do Waszego sklepu, to projekt ulotki mógłby pokazywać zdjęcie sklepu z napisem “Sklep Maciek – wszystko co Wasz pupil potrzebuje, zapraszamy … od do..”
A jeśli Waszym celem jest sprzedaż konkretnej rzeczy lub usługi, ulotka może pokazywać ten produkt z napisem “Karma dla psów 25% taniej”
W każdym razie określenie celu kampanii reklamowej to zawsze pierwsza czynność. W przypadku ulotek dopiero teraz możemy przejść do jej projektowania. Zasady projektowania tej formy reklamy są dosyć proste. Mniej znaczy lepiej niż więcej, coś co przyciąga wzrok i dobrze się dotyka.
Projekt nie powinien być za duży, a skoncentrowany na przesłaniu graficznym, aby klient skupił się na tym co chcemy przekazać. Sam projekt musi zapadać w pamięć i być unikalny. Wykonanie koniecznie na najwyższym poziomie jeśli chodzi o projekt, ale również o papier, ponieważ ulotkę trzymamy w ręku więc i w ten sposób możemy zapisać się w pamięci.
Tekst na ulotce musi być łatwy do zrozumienia i nawołujący do dokonania czynności. Przykładowo “Przyjdź i Kup Teraz” lub “Nie przegap okazji, Kup już”. Na ulotce musicie mieć jakiś zwrot, który wymusi na kliencie działanie.
Poza światem samych ulotek musicie mieć jeszcze sposób na sprawdzenie czy miały one jakikolwiek efekt. Oczywiście jeśli Wasza sprzedaż wystrzeli po rozpoczęciu kampanii reklamowej, to możecie łatwo powiedzieć, że to jej zasługa, ale warto monitorować i sprawdzać jak wydatek reklamowy naprawdę przekłada się na sprzedaż.
Sposobów takiego monitorowa jest kilka, po pierwsze możecie dodać kod rabatowy do ulotki i sprawdzać ile osób z niego skorzystało. Można stworzyć stronę internetową przeznaczoną pod tą kampanię i obserwować ilu klientów ją odwiedzi. Są to najprostsze dwa sposoby, z których warto korzystać.
Innym elementem bardzo ważnym jest dobranie odpowiedniego czasu do przeprowadzenia akcji reklamowej. Przykładowo, sprzedaż dmuchanych zabawek do wody nie będzie genialnym pomysłem, gdy za oknem temperatura wynosi -30 stopni C.
Ostatnią rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę przy tworzeniu każdej kampanii reklamowej, ale szczególnie z ulotkami, to zachowanie danych oraz ulotek. Chodzi o to, że jeśli będziemy chcieli ponowić kampanię za jakiś czas, to będziemy mogli sprawdzić czy wyniki są te same, czy może coś się zmieniło. Zachowując informacje jak i ulotki z poprzedniej kampanii, będzie Wam łatwiej podjąć odpowiednią decyzję na przyszłość.
To już wszystko, mamy nadzieje, że Wam pomogliśmy, zapraszamy do kontaktu oraz na nasz facebook.